Tu jesteś:

Czy można wzbogacić się przez internet? Poznaj modele zarabiania w afiliacji

Czy można wzbogacić się przez internet? Poznaj modele zarabiania w afiliacji

Produkty dla firm
Afiliacja to opłacalny i stosunkowo łatwy sposób na uzyskanie dodatkowych przychodów. Które formy rozliczeń są najpopularniejsze?

W ramach współpracy partnerskiej (afiliacyjnej), wydawca (np. bloger, influencer, serwis tematyczny albo rabatowy, użytkownik social mediów..., a więc każdy, kto aktywnie korzysta z internetu) uzyskuje zapłatę za osiągnięcie konkretnego celu, wyznaczonego przez reklamodawcę (którym jest sklep internetowy bądź serwis sprzedający usługi online). To wszystko odbywa się poprzez sieć afiliacyjną, która umożliwia bezpieczną i skuteczną współpracę.

 

Istnieje kilka modeli, poprzez które reklamodawca może rozliczać się z wydawcą za rekomendację swojego produktu. Należą do nich:

1. CPS – cost per sale

Wynagrodzenie za transakcję. W tym modelu wydawca otrzymuje wynagrodzenie, gdy klient sfinalizuje i opłaci transakcję pochodzącą z polecenia wydawcy (na przykład wejdzie do polecanego sklepu online i zrobi tam zakupy). Jest to zdecydowanie najczęściej stosowana forma rozliczenia w sieciach afiliacyjnych.

 

2. CPL – cost per lead

Wynagrodzenie za „przyprowadzenie klienta do reklamodawcy”. Polega to na tym, że wydawca otrzymuje stałą prowizję, gdy dzięki jego działaniu reklamodawca uzyska informacje kontaktowe potencjalnego klienta. Może to nastąpić poprzez np. zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego czy rejestrację do konkretnego serwisu. Model ten najczęściej stosują firmy oferujące usługi.

 

3. CPC – cost per click

Wynagrodzenie za kliknięcie. W tym przypadku wydawca otrzymuje stałe wynagrodzenie, jeżeli użytkownik kliknie w reklamę przenoszącą go na stronę reklamodawcy. Warto zauważyć, że jest to coraz rzadziej wybierany model rozliczenia. Dla reklamodawców liczą się nie same kliknięcia, ale wygenerowane transakcje.

 

4. CPA – cost per action

Wynagrodzenie za działanie. W tej sytuacji wydawcy płaci się za zachęcenie klienta do konkretnego działania, np. przeczytania artykułu na stronie reklamodawcy, udziału w konkursie, polubienia strony, ściągnięcia aplikacji, obejrzenia reklamy, itp.

 

5. CPM – cost per mille

Wynagrodzenie „za tysiąc”. Oznacza to, że reklamodawca płaci wydawcy za dostarczenie reklamy określonej liczbie odbiorców. Model ten zapewnia wysłanie reklamy do określonej grupy (co najmniej tysiąca i wielokrotności tysiąca użytkowników), ale nie gwarantuje koniecznie dotarcia z reklamą do tych użytkowników.

 

Doświadczenie sieci afiliacyjnej webePartners pokazuje, że modele efektywnościowe (CPS, CPL, CPA) cieszą się rosnącą popularnością nie tylko wśród reklamodawców, ale także pośród wydawców. Dopasowany przez wydawcę produkt do własnej grupy odbiorców jest gwarancją wysokiej sprzedaży, a co za tym idzie, zarabiania wysokich prowizji na współpracy afiliacyjnej.

 

Anna Biernacka
Content Manager w webePartners

 

Komentarze

Inwester.pl - Masz to jak w banku!

Witaj w serwisie inwester.pl! Nasz serwis to jedna z najlepszych platform internetowych poświęconych szeroko rozumianym kwestiom finansowym. Na naszych łamach znajdziesz wiele cennych informacji dotyczących zakładania i prowadzenia osobistych kont bankowych, a także zaciągania kredytów hipotecznych i gotówkowych.

Newsletter