Tu jesteś:

10 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje analizy rynku

10 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje analizy rynku

Produkty dla firm
Zastanawiasz się, czy analiza rynku przyda się twojej firmie? Jeśli jesteś właśnie w trakcie podejmowania ważnych decyzji biznesowych, koniecznie przeczytaj ten artykuł. Dzięki niemu dowiesz się, jak, inwestując niewielkie środki, znacznie zwiększyć szansę na sukces i zminimalizować ryzyko porażki.

Oto 10 powodów, dla których analiza rynku (tu zapoznasz się z jej definicją) powinna stanowić podstawę działania każdej firmy - bez względu na wielkość, branżę i specyfikę tej ostatniej. Poznaj korzyści związane z dokonaniem analizy rynku, a w wolnej chwili sprawdź konkretne przykłady badań rynku.

 

1. Będziesz wiedział, do jakich klientów skierować swoje usługi

Wprowadzając nowy produkt na rynek, konieczne jest dobre rozpoznanie potencjalnych klientów. Czy mój produkt znajdzie odpowiedniego nabywcę? Czy nowy rynek, na który wkraczam, jest pod tym względem równie atrakcyjny, co dotychczasowy? Co powinienem zmienić w produkcie lub sposobie mówienia o nim, by zniwelować negatywny wpływ tych różnic?

 

2. Unikniesz (bardzo) kosztownych błędów

Analiza rynku pomaga wyciągać wnioski, często bardzo oczywiste, które jednak niekoniecznie przyjdą ci do głowy bez jej dokonania. Dzięki nim unikniesz wydawania ogromnych pieniędzy i tracenia czasu na przedsięwzięcia z góry skazane na porażkę.

 

3. Poprawisz strukturę własnej organizacji

Lepsze zrozumienie rynków lokalnych, krajowych i międzynarodowych pozwoli ci także przeprowadzić niezbędne zmiany wewnątrz własnej organizacji, dzięki którym twoja firma będzie działać efektywniej.

 

4. Dostosujesz komunikaty marketingowe

Lepiej poznając klienta i konkurencję, będziesz wiedział, jaką strategię marketingową zastosować. Zaakcentujesz w komunikatach reklamowych to, czego klienci pragną i czego nie otrzymują w pełni od potencjalnych konkurentów.

 

5. Dostrzeżesz szanse, które wcześniej nie przyszłyby ci do głowy

Analiza klientów i konkurencji może pomóc ci dostrzec możliwości wprowadzenia produktów, które wcześniej wcale nie pojawiały się w twoich planach bądź nie były wysoko na liście priorytetów.

 

6. Unikniesz różnych problemów

Np. związanych z nieumiejętnym marketingiem produktów, który może spowodować wizerunkowe i finansowe straty dla twojej firmy.

 

7. Zdobędziesz przewagę nad konkurencją

Wciąż wiele firm nie korzysta z analizy rynku i nie rozumie korzyści, jakie ona przynosi. Inwestując czas i wysiłek w takie działania, wiesz, widzisz i rozumiesz więcej niż wielu twoich konkurentów.

 

8. Poznasz słabe i mocne strony konkurencji

Lepiej poznasz nie tylko rynek, ale także najmocniejsze i najsłabsze strony konkurencyjnych firm. Dzięki temu dopasujesz swoją ofertę i komunikaty reklamowe do sytuacji rynkowej i nauczysz się zdobywać, zatrzymywać i przejmować klientów na danym rynku.

 

9. Lepiej określisz swoje USP

Szczególnie istotnym elementem tworzenia oferty i komunikacji z klientami, rzutującym na całą firmę i podejście do zarządzania, sprzedawania i marketingu, jest określenie najważniejszego USP firmy - takiego, który trafia do klientów i wyróżnia przedsiębiorstwo na tle konkurencji. Wnioski wyciągnięte z analizy rynku pozwolą ci świadomie określić USP.

 

10. Stworzysz skuteczną i realistyczną strategię rozwoju długoterminowego

Analiza rynku pozwoli ci zaplanować szczegółowo przyszłe przedsięwzięcia biznesowe oraz stworzyć realistyczną i efektywną strategię rozwoju na kolejne lata.

 

Komentarze

Inwester.pl - Masz to jak w banku!

Witaj w serwisie inwester.pl! Nasz serwis to jedna z najlepszych platform internetowych poświęconych szeroko rozumianym kwestiom finansowym. Na naszych łamach znajdziesz wiele cennych informacji dotyczących zakładania i prowadzenia osobistych kont bankowych, a także zaciągania kredytów hipotecznych i gotówkowych.

Newsletter